Facebook Ads to forma marketingu cyfrowego, w której firmy wykorzystują reklamy na Facebooku do promowania swoich produktów i usług online. Reklamodawcy tworzą oferty ze zdjęciem lub filmem, nagłówkiem i krótką notką tekstową wyjaśniającą funkcjonalność danego przedmiotu. Jeśli użytkownik nie jest zainteresowany prezentowaną ofertą, zignoruje reklamę. Jeżeli jednak przedstawiony produkt go zaintryguje, może kliknąć w link, który przeniesie go do witryny e-commerce, gdzie będzie miał możliwość zakupienia danego przedmiotu. Jaką rolę w tym wszystkim odgrywa jednak WordPress? Bez właściwej optymalizacji sklepu internetowego, efekty Facebook Ads nie będą satysfakcjonujące. Przyjrzyjmy się więc strategii SEO na tejże platformie.
Czym jest wtyczka WooCommerce?
Plug-in to dodatkowy moduł dla programu komputerowego lub platformy internetowej, poszerzający jej możliwości. W przypadku WordPressa mowa o systemie open source, który umożliwia ingerencję w kod źródłowy, co sprzyja pozycjonowaniu SEO. Taką darmową wtyczką jest właśnie WooCommerce, która umożliwia:
- tworzenie stron produktowych,
- rejestrację zamówień online,
- zarządzanie magazynem,
- tworzenie bazy klientów,
- generowanie faktur,
- prowadzenie statystyk i monitoringu sprzedaży.
Wsparcie Yoast SEO
Wtyczki na WordPress mogą się uzupełniać i pozytywnie wpływać na swoje działanie. Jedną z nich, szczególnie ważną dla optymalizacji, jest Yoast SEO. Posiada ona darmową i płatną wersję o bardziej rozszerzonych funkcjach. Pozwala na konfigurację motywu, analizę i optymalizację słów kluczowych i treści, a także zajrzenie do wyników wyszukiwania. Dodatkowo dba o wykrywanie ryzyka duplikujacego się contentu, co jest szczególnie przydatne w ujęciu kart produktowych w sklepie. Optymalizacja tych aspektów gwarantuje pożądane efekty Facebook Ads, dlatego warto zwrócić na tę wtyczkę szczególną uwagę
Optymalizacja i pozycjonowanie WordPress w pigułce
W 10 prostych krokach możesz rozpocząć optymalizację swojego sklepu internetowego na platformie WordPress. Zadbaj więc o:
- wykonanie audytu SEO i analizy konkurencji,
- określenie intencji wyszukiwania klientów,
- słowa kluczowe oraz meta tagi,
- przyjazny adres URL,
- optymalizację nagłówków i treści,
- karty produktów wraz z multimediami,
- zaimplementowanie danych strukturalnych,
- dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
- prędkość ładowania z podstawowymi wskaźnikami internetowymi,
- synergię z mediami społecznościowymi.
WordPress udostępnia wiele motywów, wybierz więc ten, który będzie sprzyjać prezentacji Twoich produktów oraz okaże się intuicyjny w prowadzeniu ścieżki zakupowej. Dodatkowo warto skorzystać z wtyczki cache, która zapisuje pamięć podręczną. Dzięki temu poprawisz prędkość ładowania poszczególnych elementów na stronie.
Wnioski
Aby osiągnąć najlepsze efekty Facebook Ads, należy kompleksowo zadbać o jakość swoich treści, wykorzystać właściwe słowa kluczowe i skierować kampanię do odpowiednich odbiorców. WordPress to narzędzie, które może znacznie ułatwić pozyskiwanie nowych klientów poprzez stworzenie atrakcyjnych stron docelowych. Wykorzystaj więc wyżej wymienione wskazówki, a z pewnością osiągniesz lepsze wyniki sprzedażowe i zyskasz miano lidera w swojej branży!