Firmy

Optymalizacja strony na WordPress pod kątem efektywności kampanii Facebook Ads

Facebook Ads to forma marketingu cyfrowego, w której firmy wykorzystują reklamy na Facebooku do promowania swoich produktów i usług online. Reklamodawcy tworzą oferty ze zdjęciem lub filmem, nagłówkiem i krótką notką tekstową wyjaśniającą funkcjonalność danego przedmiotu. Jeśli użytkownik nie jest zainteresowany prezentowaną ofertą, zignoruje reklamę. Jeżeli jednak przedstawiony produkt go zaintryguje, może kliknąć w link, który przeniesie go do witryny e-commerce, gdzie będzie miał możliwość zakupienia danego przedmiotu. Jaką rolę w tym wszystkim odgrywa jednak WordPress? Bez właściwej optymalizacji sklepu internetowego, efekty Facebook Ads nie będą satysfakcjonujące. Przyjrzyjmy się więc strategii SEO na tejże platformie.

Czym jest wtyczka WooCommerce?

Plug-in to dodatkowy moduł dla programu komputerowego lub platformy internetowej, poszerzający jej możliwości. W przypadku WordPressa mowa o systemie open source, który umożliwia ingerencję w kod źródłowy, co sprzyja pozycjonowaniu SEO. Taką darmową wtyczką jest właśnie WooCommerce, która umożliwia:

 

  • tworzenie stron produktowych,
  • rejestrację zamówień online,
  • zarządzanie magazynem,
  • tworzenie bazy klientów,
  • generowanie faktur,
  • prowadzenie statystyk i monitoringu sprzedaży.

Wsparcie Yoast SEO

Wtyczki na WordPress mogą się uzupełniać i pozytywnie wpływać na swoje działanie. Jedną z nich, szczególnie ważną dla optymalizacji, jest Yoast SEO. Posiada ona darmową i płatną wersję o bardziej rozszerzonych funkcjach. Pozwala na konfigurację motywu, analizę i optymalizację słów kluczowych i treści, a także zajrzenie do wyników wyszukiwania. Dodatkowo dba o wykrywanie ryzyka duplikujacego się contentu, co jest szczególnie przydatne w ujęciu kart produktowych w sklepie. Optymalizacja tych aspektów gwarantuje pożądane efekty Facebook Ads, dlatego warto zwrócić na tę wtyczkę szczególną uwagę

Optymalizacja i pozycjonowanie WordPress w pigułce

W 10 prostych krokach możesz rozpocząć optymalizację swojego sklepu internetowego na platformie WordPress. Zadbaj więc o:

 

  1. wykonanie audytu SEO i analizy konkurencji,
  2. określenie intencji wyszukiwania klientów,
  3. słowa kluczowe oraz meta tagi,
  4. przyjazny adres URL,
  5. optymalizację nagłówków i treści,
  6. karty produktów wraz z multimediami,
  7. zaimplementowanie danych strukturalnych,
  8. dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
  9. prędkość ładowania z podstawowymi wskaźnikami internetowymi,
  10. synergię z mediami społecznościowymi.

 

WordPress udostępnia wiele motywów, wybierz więc ten, który będzie sprzyjać prezentacji Twoich produktów oraz okaże się intuicyjny w prowadzeniu ścieżki zakupowej. Dodatkowo warto skorzystać z wtyczki cache, która zapisuje pamięć podręczną. Dzięki temu poprawisz prędkość ładowania poszczególnych elementów na stronie. 

Wnioski

Aby osiągnąć najlepsze efekty Facebook Ads, należy kompleksowo zadbać o jakość swoich treści, wykorzystać właściwe słowa kluczowe i skierować kampanię do odpowiednich odbiorców. WordPress to narzędzie, które może znacznie ułatwić pozyskiwanie nowych klientów poprzez stworzenie atrakcyjnych stron docelowych. Wykorzystaj więc wyżej wymienione wskazówki, a z pewnością osiągniesz lepsze wyniki sprzedażowe i zyskasz miano lidera w swojej branży!