Nauka

Podstawowe zasady marketingu

Podstawowe zasady marketingu

Istnieją cztery podstawowe zasady marketingu, choć można je dalej podzielić. Obejmują one wszystkie różne aspekty tej praktyki, w tym definiowanie produktu i jego rynku, zrozumienie, jak dotrzeć do klientów oraz testowanie i dostosowywanie strategii kampanii.

 

1. Produkt

Pierwszym krokiem w każdej strategii marketingowej jest określenie, czy istnieje zapotrzebowanie na Twój produkt lub usługę. Czy jesteś pewien, że istnieją ludzie, którzy chcą tego, co masz? Jeśli tak, to trzeba określić, kim są ci ludzie i jak najlepiej do nich dotrzeć. Jest to bardzo ważny krok w planowaniu, ponieważ próbuje sprzedać coś, co nikt nie chce nigdy nie będzie działać, bez względu na to, ile reklamy lub promocji można rzucić na to.

2. Rynek

Po ustaleniu, że ludzie, do których zmierzasz, rzeczywiście chcą Twojego produktu lub usługi, to czas, aby dostać się do szczegółów o tym, kim dokładnie są ci ludzie. Jak wyglądają? Ile mają lat? Jakie mają dochody? Gdzie mieszkają? Ile ich jest? Potrzebujesz jak najwięcej informacji o swojej grupie docelowej, abyś mógł stworzyć kampanię marketingową, która ich przyciągnie i sprawi, że będą wracać po więcej. Wiedza o tym, do kogo zmierzasz, to.

Więcej na: manux.pl